söndag 14 november 2010

Äckliga insekter!


Mitt första minne av Teneriffa kommer nog inte att vara den stekande solen eller värmen som kom med den. Nej, det kommer nog att vara kackerlackorna. Dessa äckliga små insekter som jag inte fattar vad de har för syfte. Hm, kanske borde kolla upp det. Vad de har för syfte alltså.
Anyhow, det är inte kul att se två kackerlackor vid den säng man ska sova i precis innan sängdags. De var visserligen döda, men ändå.

Dock hann jag träffa på en levande under vår resa. En dag när vi kom hem efter att ha ätit ute så hittade jag en levande på toaletten. Och jag borde nog berätta, fast ni säkert redan vet det, att de inte är så små. Den som jag hittade levande var nog 6 cm, give or take. Det var riktigt creepy!

Nej, nu ska jag kolla upp varför kackerlackor finns.

Ha en fin dag!
 

1 kommentar:

Malin sa...

Kackerlackor är det enda småkryp som jag är rädd för. Jag bara hatar dem. Vi hade några i cypern och jag var rädd i veckor att jag skulle ha kackerlackor i resväskan.