fredag 8 oktober 2010

En väntan

Det känns som om den närmaste tiden kommer vara en väntan på att få åka. Jag är så uppspelt och vill helst bara åka nu!

Fast även om jag är uppspelt så fick jag värsta hemlängtanskänslan igår. Och tänkte att jag inte kan åka. Men jag kommer ångra mig så mycket om jag inte åker. Jag behöver det här. Jag behöver få lära känna andra kulturer, komma ifrån Sverige.
Men självklart finns det så många som jag kommer sakna så mycket att det gör ont. Min familj och mina vänner. Usch, det kommer vara svårt att lämna er.

Jag skulle vilja hitta andra bloggande Au-Pairer. Kuligast skulle det vara om de bodde i Luxemburg as well. Men andra skulle också vara roligt. Eller kanske någon som är som jag, en blivande Au-pair?
Just nu följer jag bara en blogg som drivs av en Au-pair, fast hon bloggar mer om frågor och sånt, inte så mycket Au-pair-liv även om det kommer in i vissa inlägg.



Denna lilla man kommer jag att sakna mycket!
Min fina systerson Oliwer.

Inga kommentarer: