fredag 17 september 2010

Typiskt svenskt

1 kommentar:

Niclas Strömberg sa...

Tyckte att detta klipp var helt underbart, till jag insåg att det handlade om att inte rösta in SD i riksdagen...

Detta är inte någon dubbelmoral, utan jag älskar att alla ska få vara egna! Det jag inte tycker om är hur vårt land blivit, där våld och övergrepp rättfärdigas med religion...

Jag tycker inte att korståg är rätt, och jag tycker inte att Jihad är rätt. Skillnaden ligger i att kristendomen lade ner korståg efter medeltiden, medan jihad fortfarande existerar...

Visserligen tycker jag inte om kristendomen särskilt heller, men kan acceptera att folk tror på en rymdgubbe, även islams rymdgubbe... Att dock mörda och våldta i sagda rymdgubbes namn är dock bortom mitt förstånd...

Jag tycker helt enkelt att mångkultur är underbart, om det fungerar... När kulturerna dock är lika olika som dag och natt blir det stor problem, problem som jag inte tror kan överbyggas av acceptans, speciellt inte om acceptansen bara skall komma från ett håll...

Kunde man åtminstone mötas halvvägs... Men så fungerar det inte i dagens Sverige...