onsdag 29 september 2010

I sökandet på berlocker

När jag tog studenten så fick jag ett armband att ha berlocker på. På armbandet satt då 6 av dessa berlocker, de representerade delar ur min familj. Och denna månad har jag lagt till några nya, för min familj är större än 6 personer vill jag lova.

Just nu har jag berlocker för Martin (lillebror, elefanten) Stina (lillasyster, jordgubben) Kent (mammas man, klövern) Mormor (rosen) Ida (storasyster, skon) Maja (vän, peacemärket) Mamma (grodan) Jens (fosterbror, stenen) Ina (storasyster, dödskalle).

Klövern fick jag när jag tog studenten men den gick sönder och jag gav den till min syster för att hon skulle lämna in den och jag skulle få tillbaka en ny, men det var snart två år sen så jag köpte en ny.

De nya är rosen, skon och peacemärket.

Nu saknar jag berlocker (och vad för typ) för farmor (nått sytillbehör), farfar (en bil), pappa (en hockeyklubba), Oliwer (ett O) och Linda (ett spöke)

Jag hoppas att min samling är komplett innan januari =)

Jag funderar också på att skaffa ett till armband för övriga släkten. Och sätta en berlock för varje familj.

Inga kommentarer: