torsdag 9 september 2010

Kvällen är den bästa (sämsta) tiden att tänka på.

Framför allt när jag ska sova. Men det är alltid på kvällarna som jag fastnar i sådana här "Tänk om"-tankar. Kanske är det för att en ny dag väntar och man vill göra nått nytt med den dagen. Fast man vet vad som väntar. Man vet att klockan ska ringa 05.45 på morgonen för man ska åka till KAU äckligt tidigt. Fast helst vill man bara vara på en resa.

Jag vill inte vara här. Jag vill vara ute i världen och se saker. Träffa människor och lära mig nya språk, och även om jag vill allt det här så är jag så himla rädd. Rädd att nått ska hända mig, rädd att jag ska missa för mycket av min lillasysters uppväxt, rädd för att lämna tryggheten och mest är jag rädd för att jag inte ska klara mig på egen hand.

Först vill jag över till USA, för där är allt nytt men ändå lite hemma, plus att jag känner folk där. Sen vill jag nog vidare, men vet inte riktigt vart. Kanske jobba på ett stort kryssningsfartyg som åker världen runt eller nått, det skulle vara nått det.


Vad är era innersta drömmar och rädslor?

Inga kommentarer: