torsdag 30 december 2010

Känns som om jag lever i en bubbla



Jag gillar inte när det känns som man inte har koll på något. Jag lever ett bekymmerslöst liv här i Lux. Jag jobbar och lever gott. Jag har inte koll på nyheter eller likande från världen. Alla tidningar vi har hemma är på franska, tyska eller spanska. Så jag kan inte läsa vad som hänt. Tvn är sällan på och är den det så är det någon film eller barnkanal som är igång. Allt på tyska. Ibland, när F är hemma så åker BBC på, men mest när det är ekonominyheter och sen ska han diskutera ränta och sånt med mig. Jag fattar inte ett skit av det han säger.

Efter nyår. När vi kommer hem från Teneriffa och när jag förhoppningsvis har eget internet, då ska jag hålla mig lite uppdaterad. Det är dags för mig att komma ur min bubbla. 

Inga kommentarer: